неділя, 24 листопада 2019 р.


Подорож на аеролайнері «Досвід»
Тема. Формування комунікативної ком­петентності молодших школярів засобами інноваційних технологій.
Мета:презентація передачі колегам особистого професійного досвіду, ознайомити вчителів із сучасними освітніми методиками, які сприяють формуванню комунікативних компетентностей  молодших школярів; набуття навичок роботи, використовуючи дидактичні ігри ; підвищення фахового рівня та педагогічної майстерності вчителів з даного питання.
Завдання:
•створити умови для професійного спілкування, самореалізації та стимулювання зростання творчого потенціалу педагогів;
•підвищити професійну майстерність вчителів;
•поширити педагогічний досвід;
•впровадити нові технології навчання і виховання.

Шановні колеги, минулого разу я вас зустрічала в  «Інтелект - кафе». Сьогодні ж запрошую вас у подорож на борт аеролайнера під назвою «ДОСВІД».
Бортпровідницею даного аеролайнера буду я –Наталія Григорівна. Прикладу всіх зусиль аби вам було цікаво і комфортно. Сьогодні наш літак перевозить пасажирів тільки класу «Люкс», він буде здійснювати досить масштабне перевезення з багатьма пунктами приземлення. А щоб зайняти відповідні місця, роздаю вам квитки.
( Учасники семінару утворюють коло)
(Кожен учасник одержить квиток. Квитки чотирьох різних кольорів. На кожному квитку є буква. Саме за нею буде відбуватися поділ на групи, а не за кольорами).
КОЛО «Моя буква»
(На квиткові є буква. Наприклад: Я- Наталія. Моя буква «П» - працьовита).
(Учасники об’єднуються у групи).
1.2. Вправа Долоньки
Мета: підготувати учасників до успішної діяльності;
створити комфортну атмосферу, гарний настрій;сприяти згуртованості групи.
Простягніть вперед перед собою ліву руку. Вона йде від серця на цій долонці ваші емоції та почуття,переживання і очікування. Простягніть вперед праву долоньку на цій долоні мої знання,мій досвід,мої хвилювання і мої сподівання.Нехай наші долоньки обміняються енергетикою і ми з вами сьогодні вдало попрацюємо.
- Бажаю всім творчого натхнення, позитивних емоцій та активної участі у роботі. Сподіваюся, що знання та уміння, отримані сьогодні, зроблять наші  заняття ще цікавішими та ефективнішими.



Прошу ознайомитись з нашим маршрутним листом.
МАРШРУТНИЙ ЛИСТ (ПЛАН)
1.Аеропорт «Знайомство» (Візитна картка вчителя).
2. Злітна смуга «СУШ-НУШ» (Вступ).
    3. Острів «Методична скарбниця» (Теоретичний виступ з теми).
    4. Місто «Мої напрацювання» (Зразки вправ).
    5. Аеродром «Висновків та пропозицій» (Висновок. Заключна частина).
6.Презент від бортпровідниці.


Пристебніть паски безпеки – злітаємо. Приємного перельоту, щасливого приземлення.
   Аеропорт «Знайомство»
(Візитна картка вчителя).
Особисті дані

Працюю під гаслом:
«Кожній дитині – світло знань,
Кожній дитині – світло любові,
Віру в сили свої без вагань,
Як запоруку щасливої долі…»

 Моє педагогічне кредо:
«Дійти до кожного учня»

Моє життєве кредо:
«Любити життя і цінувати його кожну хвилину. У книгах шукати істину, у людях– мудрість.»

Науково- методична проблема:
«Формування комунікативної ком­петентності молодших школярів засобами інноваційних технологій».

Злітна смуга «СУШ-НУШ»
(Вступ).

Вступ
У Концепції нової української школи[1] зазначено: «За останні роки … значно зріс загальний інформаційний потік у світі. Учні спроможні лише відтворювати знання, проте часто не отримують вміння застосовувати їх для вирішення життєвих проблем». У проекті Закону України «Про освіту»[2] значимим є «виховання відповідальної особистості, яка здатна критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, використовувати набуті знання та вміння для творчого розв’язання проблем, прагне змінити на краще своє життя і своєї країни».
Враховуючи потреби сьогоднішнього учня, визначено далекоглядну мету – підготувати учня початкової школи до самостійного життя, тобто озброїти його інструментарієм для формування власної думки, розв’язування особистісних і міжособистісних проблем, здатності вступати у продуктивний діалог, вміння дезавуювати, розуміти значимість актуальних проблем сьогодення, мати власну точку зору, самостійно знаходити інформацію та транслювати її через висловлювання, декодувати отриманий розумовий продукт  в системі уроків.


Острів «Методична скарбниця»
 (Теоретичний виступ з теми).
Актуальність проблеми обумовлена тим, що компетентність посідає особливе місце серед творчих проявів молодших школярів. Вона вимагає роботи таких складових літературно-творчих здібностей, як сприймання, мислення, творча уява, мовлення, дає змогу одночасно розкритися почуттєвій та інтелектуальній сфері молодшого школяра. Саме у цей період активно розвиваються дар фантазувати, помітно виявляється допитливість, формується вміння спостерігати, порівнювати, критично оцінювати діяльність.
    Сьогодні вчитель початкової школи повинен не тільки давати знання, уміння, навички, а в першу чергу, створювати передумови для розвитку учня як гармонійної особистості, спроможної успішно навчатися в основній школі.
          Формування комунікативної компетенції спрямоване на розвиток культури мовленнєвого спілкування, засвоєння мовленнєвого етикету та етичних норм спілкування. Розвивати мову дитини, на думку Костянтина Дмитровича Ушинського - це майже те ж, що розвивати її мислення, тому що мова тісно пов’язана  з думкою.
    Одне із завдань навчання української мови у початкових класах полягає у формуванні усіх видів мовленнєвої діяльності; аудіювання, говоріння, читання і письма. Про важливість розвитку видів мовленнєвої діяльності свідчать дані, наведені в дослідженнях Флорія Сергійовича Бацевича. Так, він зазначає, що приблизно 42% мовленнєвої діяльності людини припадає на слухання, 30% - на говоріння, 15% - на читання й орієнтовно 11% - на письмо. Таким чином, понад 70% часу людина витрачає на спілкування з іншими.
  
        Одна із проблем, з якою стикаються вчителі початкових класів, це майже відсутність у першокласників словникового за­пасу української мови. Засвоєння української мови здебільшого відбувається тільки у школі, а відповідне мовне сере­довище у сім’ях практично відсутнє. Тому з пер­ших кроків особливу увагу приділяю формуванню словникового запасу, його активізації (тому що часто діти розуміють українське мовлення, але не можуть висловити свої думки) та збагаченню мовлення дітей. Початкова школа розкриває широкі обрії для формування комунікативної компетентності молодших школярів.
    Першокласник в школі – найемоційніший учень. Для нього гра, казка, вигадка – це частина духовного життя. І вчитель повинен підтримати, пробудити в душі кожного цікавість до пізнання навколишнього світу, роздмухати вогники дитячої думки і творчості.
    Видатний український педагог В. Сухомлинський у книзі «Серце віддаю дітям» писав: «Гра – це величезне світле вікно, через яке в духовний світ дитини вливається життєдайний потік уявлень і понять».
     Гра виконує безліч функцій: розвиває пізнавальні здібності, кмітливість, уяву; активізує інтерес та увагу дітей. Якщо не реалізовувати виниклу у дитини пізнавальну активність, то потім вона зовсім може зникнути. Увага першокласників, насамперед, спрямована на ігрову діяльність.
    Гра корисна тоді, коли органічно переплітається з серйозною, наполегливою працею, тобто вона не повинна відволікати уваги від навчання, а спонукати до інтенсивної розумової праці. Така гра робить працю привабливішою і цікавішою, допомагає переборювати труднощі у засвоєнні навчального матеріалу.
    Але щоб вогник дитячої допитливості не почав згасати, необхідно систематично підтримувати його засобами навчальної гри. Тому пропоную вашій увазі декілька, на мій погляд, новинок дидактичних ігор до уроків навчання читання і письма.

Місто «Мої напрацювання»
 (Зразки вправ).
1. Звуковий ланцюжок.

Останній звук у назві одного предмета є першим звуком у назві наступного. (за предметними малюнками)

2. В назвах яких предметів живуть ці букви? Де стоїть буква у слові: на початку, в середині чи в кінці? В назві якого предмета немає цих букв? (за таблицею)




3. Абетка-добавлянка. (повторюються назви букв і формується поняття рими)
А Б В – мишка у норі … (живе).
Г Ґ Д – по дорозі пес … (іде).
Е Є Ж – коник весело … (ірже).
З И І – повзе ящірка в … (траві).
Ї Й К – ворон каркнув на … (жука).
Л М Н – серед жаб і я … (спортсмен).
О П Р – вгору кіт хвоста … (задер).
С Т У – щохвилини я … (росту).
Ф Х Ц – посадив я … (деревце).
Ч Ш Щ – вибіг зайчик з-під … (куща).
Ь (знак м’якшення) – рак вщипне, то буде … (знак).
Ю Я – абетка вся від А до … (я).
 або поскладушки
Хмаринка-торбинка, краплинка …

4. Для засвоєння алфавіту можна вилучити з азбуки букви, які складають
якесь слово і дати завдання вгадати це слово.
Наприклад.
– Перед вами абетка. Деякі літери випали з неї. Вони підкажуть вам відповідь
на питання: без чого не може обійтися моряк?
А   В   Г   Ґ   Д    Є   Ж           
И    І    Ї   Й   К   Л    Н                        викласти на набірному полотні
Х   С   Т   У   Ф
Х   Ц   Ч  Ш  Щ   Ь  Ю                        (БЕЗ МОРЯ)
5. Одне на двох.
– Добери таке слово, яке стане закінченням першого і початком другого.
БУК
СИР
Приклад: ТРИ (ЗУБ) ИЛО – тризуб, зубило.
ЖИР
ГА(…)АРОНИ
МАК
ДАР
БУК(…)ОП
КАР
ГОСПО(…)УНОК
МА(…)ЕТА
ПАСА(…)АФА
БАМ(…)ЕТ

6. У колі 22 слова
Рухаючись за годинниковою стрілкою і повторюючи раніше використані букви, склади 22 слова.
(Кома, комар, омар, марка, ра, арка, кабан, бант, антракт, тракт, рак, трактор, актор, акт, бак, акр, рок, око, кок, торба, крок)
7. Гра  «Вільні асоціації»
Сухі– листя, клімат, білизна;
Живі – риба, легенда, вода;
Важкі– доля, вантаж, завдання;
Глибокі– яма, річка, рана;
Гіркі– досвід, сльози, перець;
Рожеві– щоки, троянди, мрії;
Золоті– ключик, рибка, годинник;
Гучні– музика, слава, ігри.

8.ГРА"Хто ким був чи що чим було"
(активізація словника і розширення знань про навколишній).
Ким або чим раніше був курча (яйцем), кінь (лошам), жаба (головастиком), метелик (гусеницею), черевики (шкірою), сорочка (тканиною), риба (икринкой), шафа (дошкою), хліб (борошном), велосипед (залізом), светр (шерстю) і т. д.?
9. ГРА "Назви три слова"
(активізація словника)Всі стають у шеренгу. Кожному учаснику по черзі задається питання. Потрібно, роблячи три кроки вперед, давати з кожним кроком три слова-відповіді, не сповільнюючи темпу ходьби.
· Що можна купити? (плаття, костюм, штани)
· Що можна варити? Що можна читати? Чим можна малювати? Що може літати? Що може плавати? Що (хто) може скакати? І т. д.
10. Гра “Поети”
До слів вірша учні добирають свою риму.
Наприклад:
Зима казку нам …
Навкруги усе …
Землю снігом …
Малих діток …
11. Гра “Розвідники”
На малюнку декілька предметних малюнків. Учні дивляться, а потім вчитель забирає малюнок. Учні записують слова, які вони запам’ятали.
Наприклад: щоденник, олівець, годинник, яблуко, крейда, цукерка.
Далі для розвитку уваги декілька запитань типу:
-         На якій сторінці відкрита книжка?
-         Що знаходиться за будинком?
-         Складіть розповідь, використавши всі малюнки.
12. Гра «Свої словосполучення»
Учні повинні скласти словосполучення, поєднуючи іменники лівої колонки з прикметниками правої колонки ( або підібрати синоніми чи антоніми до запропо-нованих слів тощо). Утворені словосполучення записати в будь-якому порядку. (Можна продовжити ряд)
Наприклад:
дошка                        цікаве
повідомлення           знайома
жінка                         важливе
слово                         шкільна


13. Гра «А ти вмієш?»
Написати твір-мініатюру, що складається лише з дієслів («Золота осінь»): похолодало, задощило, повіяло, полетіло,полетіло, посипало, одяглись, подивились тощо.)
Наприклад
Похолодало, повіяло,
Задощило, полетіло,
Посипало, полетіло,
Одяглись і подивились.
14. Гра «Сила слова»
Записати прислів’я, фразеологізми, де були б наявні числівники (дієслова, прислівники, частки тощо), визначити їхні морфологічні ознаки.
Наприклад:
Намолоти сім мішків гречаної вовни. Семеро одного не ждуть. І один у полі воїн. Сім раз відмір, а раз відріж. Скорчитися в три погибелі. За тридев’ять земель.
15. Гра « Іменники на одну букву»
Учням потрібно підібрати якнайбільше іменників (дієслів, прислівників тощо) на одну букву.
Наприклад:
Ананас, абрикос, айстра, акустика, азимут, аркуш, акація.
Банан, барбарис, бузина, букет, борщ, береза, баклан.








Вправа «Австралійський дощ фізкультхвилинки,вітання.поміняйтеся місцями.
-         Учасники стають у коло. Тренер каже: «Друзі, чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Якщо ми будемо уважними, то почуємо, який він. Я показуватиму рухи, а ви повторюватимете їх.
-         -В Австралії піднявся вітер. (терти долоні).
-         Починає накрапати дощ
-         (клацання пальцями)..
-         Дощ посилюється
-         (почергове плескання по грудях)
-         Починається справжня злива.
-         (плескання по ногах)
-         -А ось гроза, справжня буря (тупотіння ногами)
-         Але що це? Буря почала вщухати
-         плескання по ногах)
-         Злива перетворюється на дощ
-         (плескання долонями по грудях)
-         Рідкі краплі падають на землю
-         (клацання пальцями).
-         Вщухає вітер (терти долоні)
-         Сонце (руки догори).
-         Ми трохи розслабились.
16. «Хто більше?»
Учитель пропонує дітям із слова «ластівка» скласти якнайбільше слів, використовуючи тільки ті букви, з яких воно складається. Перемагає той, хто складе найбільше слів.
ЛАСТІВКА (Стіл, лак, салат, кава, вітала, тікала, тікав, сітка, лавка, віл, кіт, світ, сіла, Савка, літа, така…).
МУЗИКАНТ (Танк, музика, кант, кузина, муза, зима, таз, туз…).
САДІВНИК (Сад, сів, сік, садив, віник, Іван, нива, два, сани, він, вік…).
СОЛОДКА (Сода, сад, коло,коса, косо, колос, лак…).
17. «Збери слово»
Учитель пропонує дітям прочитати слова кожного рядка, взяти з першого слова першу літеру, з другого – другу, з третього – третю і т.д. й одержати нове слово.
Риба, рак, макарони, поле, салат, пірїнаракета.
Шия, скло, слово, масло, ручкашкола. (+ презентація)
Парк, сіно, ліс, рідня, ліліяпісня.
Метро, дощ, сова, горамова.
16.Гра «Де сховалась нісенітниця»
Діти слухають речення й визначають, чи може подібна подія бути насправді.
(Улітку Миколко катався на ковзанах. Хлопчик поїхав до лісу на лижах,
щоб зібрати суниць. Жабенятко розкрило парасольку, бо пішов дощ.)
     - скласти і записати речення за малюнком і питанням;
     - дібрати початок речення за поданою кінцівкою.

17. Гра «Сніжний клубок», «Сніжний ком», «Безкінечне речення»
Проводиться в швидкому темпі ланцюжком. Учні поширюють дане речен-
ня, нарощуючи по одному слову. Наприклад, початкове слово «квітка».
Виросла квітка.
Виросла на галявині квітка.

Виросла на галявині запашна квітка.
Виросла на галявині запашна рожева  квітка…

18. Метод «Майстер шеф»

Рекомендовано проводити на етапі узагальнення знань.  Даний метод можна  використовувати як  індивідуальну  форму роботи, так і групову. Кожен  отримує картки  з певної теми. До основного поняття вчитель додає зайві.  Потрібно приготувати «салат» із  інгредієнтів», що  стосуються поданого поняття. Потім презентувати «салат» –  дати відповідь на запитання: «Що я знаю з цієї теми?»           
      19. Метод «Розмова в ліфті
 Поїздка в ліфті триває приблизно 30 с.     
Необхідно уявити себе у ліфті з  людиною, яку необхідно переконати  у користі чогось  саме за 30 с. Наприклад, «Чому варто прочитати цю книгу?», або «Чому важливо вивчати цю тему».
20. Метод «Детектор брехні»
Рекомендовано проводити на етапі узагальнення знань.  Учням необхідно скласти текст-розповідь на задану тему. Одне із висловлювань основної частини має бути хибним. Слухачі повинні розпізнати хибне твердження.
21.Метод «Подорож на повітряних кульках»

Даний метод можна  використовувати як  індивідуальну форму роботи, так і групову. Кожен отримує повітряну кульку, на якій записано певну букву. Необхідно дібрати 5 слів, які починаються  відповідним звуком. Скласти із них речення, які   
                                 утворять зв’язний текст.

22.Метод «Піраміда»

Дану роботу рекомендовано проводити на уроці природознавства.
У кінці вивчення теми  учні складають розповідь, використовуючи
набуті знання з відповідної теми. Останнє кільце піраміди – опис.
Усі мають відгадати про що йдеться.



23.Метод «Чорне-біле»
Рекомендовано проводити на уроках інформатики, літературного читання, «Основи здоров’я». На етапі рефлексії учні одягають чорну і білу маски. Складають висловлювання «корисне – шкідливе», «безпечно – небезпечно», «позитивний – негативний».
25. Гра на формування швидкої реакції
Пливе – пароплав, гуска, човен, плавець.
Летить - …
Росте - …
Співає - …
Шипить - …
Вмивається - …
Посміхається - …
26. Гра « Слова, що каркають. Слова, що квакають».
Працюють у двох групах. Час – 1 хвилина.
І група записує слова, в яких є склад кар.
ІІ група записує слова, в яких є склад ква.
ІІІ група записує слова, в яких є склад ме.

ЗГОДА — НЕЗГОДА
Завдання педагога – формувати у дітей вміння стверджувати або заперечувати тезу, обґрунтовуючи свою думку.
Педагог.  Сьогодні буде дощ.
Діти. Ні, не буде, тому що небо чисте.
Педагог. Всі птахи відлітають у теплі краї.
Діти. Ні, деякі залишаються зимувати
(горобець, ворона, галка).
Педагог. Це – риба.
Діти. Ні, це не риба. Це – мишеня.
У риби немає лапок, а в мишеняти є.
Риба не вміє бігати, а мишеня вміє.
У мишеняти є вуха,. а в риби немає.


ФАНТАСТИЧНІ ГІПОТЕЗИ
Технологія подібних гіпотез досить проста.
Вона має форму запитання: «Що було б, якби?»
* Що було б, якби зникли всі дорослі?
* Що було б, якби раптом зникло сонце?
* Що було б, якби до нас прийшов крокодил?
* Що було б, якби не було дерев і квітів?
* Що було б, якби не стало річок?

ЛАНЦЮЖОК
Перша дитина називає об'єкт, друга – його властивості, третя – новий об'єкт з такими самими властивостями, четверта - іншу властивість нового об'єкта і так далі.
Наприклад: морква – морква солодка – солодким буває цукор – цукор – білий – білим буває сніг.

Сторітеллінг – історія про історію
 Жив - був Сторітеллінг. Він був невеличкого зросту, тендітної статури, і більш за все любив розповідати історії. Всі історії, які він озвучував, траплялися з ним або його друзями, з предметами, які його оточували, з тваринами і рослинами, які він бачив щодня. Інколи він розповідав історії про те, що прочитав в енциклопедіях чи словниках. А інколи його історії були подібні статтям підручників, але, звичайно, більш захоплюючі. Коли Сторітеллінг розповідав історію, то виглядав вище, масивніше. Його голос заворожував слухачів, і вони ніколи не йшли, не дослухавши до кінця. Всі історії були не тільки цікавими, а й повчальними. Але те, що вони чомусь вчать, люди здогадувалися пізніше.
Так би і жив Сторітеллінг далі тихо й спокійно, але раптом він став відомим. Люди почали переказувати його оповідки, користуватися його прийомами, намагалися вчити закони створення та оповідання історій. Сторітеллінгу ставало сумно, бо люди почали називати Історією звичайну неемоційну та безсюжетну Розповідь, дивний Опис чи чітке Визначення; в історію не брали Інтригу й Метафору, історія деколи ставала Маніпуляцією.
І тоді Сторітеллінг вирішив написати поради про написання історій, які ми вам і пропонуємо прочитати .

5 ефективних сторітелінгових вправ: ігри від Джанні Родарі для розвитку фантазії
Сторітелінг – мистецтво створювати історії – з кожним роком стає все популярнішим навчальним прийомом в українських школах. Але як вигадати цікаву історію? Як розвивати фантазію та уяву? 
Джанні (Джованні) Родарі – всесвітньо відомий італійський письменник-казкар, автор казки «Пригоди Цибуліно» – стверджував: уява – не привілей обраних, нею наділені всі. Просто її треба розвивати.
Казки самого Родарі за легкість стилю і захопливий сюжет справедливо називають «іграшками зі слів». Як йому вдавалося все це вигадувати? Джанні Родарі поділився своїм досвідом у книзі «Граматика фантазії», в якій він запропонував прості вправи, за допомогою яких можна розвивати фантазію і уяву кожного.
Пропонуємо кілька найбільш цікавих, на наш погляд, вправ від Родарі, що можуть стати у пригоді не тільки школярам, а й дорослим.

Вправа 1. Історія з набору слів
Принцип виконання:
Вигадайте будь-яке слово і запишіть його вертикально, буква під буквою. Потім доберіть будь-які слова, які починаються на відповідні букви і запишіть їх поряд. 
Наприклад:
л – листопад
и – ирій
с – самотність
и – ич
ц – цеберка
я – янгол 
Дібравши так слова, отримуємо певний «скелет» історії. Далі сюжет будується з обов'язковим залученням кожного з цих слів або похідних від них (слово по вертикалі можна теж залучити, а можна й оминути, як в історії нижче). 
«Чарівна торбинка» (група виймає по слову і складає розповідь).
До слів по вертикалі підбирати тільки ім., чи прикм., чи дієсл.
Приклад історії
Засмучений янгол Володя сидів біля вікна. Йому було страшенно тоскно і самотньо у цей похмурий день листопада. Краплі дощу барабанили по цеберці за вікном, створюючи ледь чутну сумну мелодію, яка лише посилювала ці гнітючі почуття.
Ще одна душа його підопічного відлетіла в ирійИч воно як, у минулому Володю неодноразово нагороджували відзнакою «Янгол-охоронець року», а цьогоріч він втратив уже 13 земних підопічних. «Невже старію, – подумав Володя, – чи просто їх надто багато, і я не встигаю за усіми наглядати?».
Пролунав дзвіночок. Обідня перерва скінчилась. Час повертатись до роботи.

Вправа 2. Біном фантазії
Принцип виконання
Оберіть два будь-яких іменника, які змістовно якомога віддаленіші між собою (наприклад, гітара і миша) і поєднайте їх.
Як це зробити? Щонайперше, за допомогою прийменників. 
Далі зміст історії можна розкривати за допомогою відповідей на додаткові питання. Наприклад, так:
Миша в гітарі (Що робить? За яких обставин опинилася? Що відчуває?)
Миша під гітарою (Чому? Хто поруч?)
Гітара у миші (Співає душа? Творча особистість? Концертна діяльність чи певне свято?)
Миша на гітарі (Намальована? Сидить? Грає?)
Процес смислового поєднання подібних пар слів стимулює творчу діяльність і може стати основою оригінального сюжету певної історії.

Вправа 3. Несподіванка (схоже на салат з казок)
Принцип виконання
Запропонуйте учням передати основний зміст певного оповідання за допомогою 5 ключових слів. А потім створити нову історію, додавши 6 слово, яке жодним чином не пов'язане із сюжетом.
Наприклад, казку «Курочка Ряба» можна переказати за допомогою таких слів – курка, яйце, дід, баба, сльози
Додайте нове слово, наприклад, металобрухт, і попросіть учнів або органічно вписати це слово в існуючий сюжет, або переписати зміст відомої історії, вигадавши в ній нові обставини.
Приклад історії
Минуло 2 роки. Усі спроби Курочки Ряби знов знести обіцяне золоте яйце були марними. Однак їй таки вдалося отримати певні здобутки, у неї виходили дійсно незвичайні яйця – їхня шкаралупа була з міцного заліза.
Здавалося б, який зиск від цього? Ан ні! У селі був пункт прийому металобрухту. Старенькі почали здавати шкаралупу і невдовзі збагатилися. Після цього жили вони не лише довго, а й щасливо.

Вправа 4. Техніка фантастичних гіпотез
Принцип виконання
Доберіть випадкові підмет і присудок та запропонуйте школярам вигадати історію на кшталт «Що було б, якби...?» з підстановкою запропонованої пари слів.
Наприклад, підмет – стілець, присудок – говорити. Отже, отримаємо гіпотезу, на якій має будуватися подальша історія – «Що було б, якби стілець міг говорити?».

Вправа 5. Ігри з помилками
Принцип виконання
Запропонуйте школярам вигадати чи переписати відому історію: у центрі такої історії буде слово чи словосполучення, в якому допущена словесна помилка. Наприклад, якщо учні помилково вживають словосполучення «одягати (предмети одягу, взуття)», замість «надягати», можна запропонувати написати казку про життя одягу чи взуття: як ці речі прокидаються, умиваються, одягаються і йдуть на роботу.
Або, нагадаємо, раніше Всеосвіта писала, що популярні розмовні звороти «пельмешки», «днюшка» це не зовсім красиво. Відтак можна придумати історію про те, як при використанні зменшувального суфікса слів одразу суттєво зменшуються самі явища. Наприклад, доба дня народження, який назвали «днюшка», триває всього 1 годину, а жінка, яку назвали без пестливої інтонації «жіночка», стає не більше 10 сантиметрів на зріст.
IV.Підсумок тренінгу.
Аеродром « Висновків та пропозицій» (Наш аеролайнер здійснює посадку…)
Метод «3-ох «П» (по групах)
П-персона (про свої почуття, враження від зустрічі).
П-процес (як пройшло заняття)
П-продукт (результат)
4група –показати жестами, мімікою чи сподобалось заняття.
Вправа Уяви колір.
Я пропоную Вам зараз закрити очі й уявити собі якийсь колір.А тепер результати нашого тесту.
Якщо Ви уявили чорний або коричневий колір –Ви не сприйняли інформацію і Вам було не цікаво .
Якщо Вам уявився сірий колір. Ви не будете поспішати з висновками і ставитесь до отриманої інформації спокійно.
Червоний колір-Ви у захваті та готові до дій
Жовтий –Вам було цікаво ви хочете використати дещо у своїй роботі.
Синій ,блакитний колір Ви спокійно сприйняли інформацію але подумаєте що можна взяти у свою роботу.
Зелений Ви готові застосовувати отримані знання але дещо хочете змінити.
Фіолетовий Ви надихнулися новими ідеями і хочете створити щось своє.
Отже обравши колір ви виявили своє враження про нашу зустріч.
І не важливо який колір ви обрали головне .що Ви не залишилися байдужим.
 А завершити виступ хочу словами «Кожна людина народжується із зернятком  у  руці. Тільки треба знайти поле,  де це зернятко найкраще проросте.
 Вам, шановні колеги, бажаю щедрих врожаїв,  натхнення, творчості, злетів у нашій нелегкій роботі.

Дякую вам за приємну подорож та плідне спілкування.
Ми приземляємось.

Презент від бортпровідниці (диски)   
                                  













[1]  Концепція нової української школи, ухвалена рішенням колегії МОН 27.10.2016 р.
[2]  Закону України «Про освіту»  №3491-д від 04.04.2016

Немає коментарів:

Дописати коментар