пʼятниця, 4 листопада 2016 р.

УРОК НАВЧАННЯ ГРАМОТИ, 1 КЛАС

УРОК НАВЧАННЯ ГРАМОТИ, 1 КЛАС
 Тема. Звуки [т], [т’]. Позначення їх буквами Т, т («те»)
Мета: ознайомити учнів з буквами Т, т («те»), їх алфавітною назвою та звуковим значенням; виробляти навички читання складів, слів з буквою т («те»); розвивати логічне мислення та увагу учнів; виховувати доброзичливість та бажання допомагати іншим.
Обладнання: конверт із завданням.
ХІД УРОКУ
I.                  Організаційний момент
-Хто щасливий, що прийшов до школи … (посміхнись);
-хто хоче навчитися читати… (кивни головою);
-хто має гарний настрій …(махни мені рукою).
ІІ. Мотивація  навчальної   діяльності.
Сьогодні   вранці  я одержала телеграму ,  яка  прийшла   на  адресу  нашого   класу .
Ми  букви  алфавіту  із  королівства  Алфавітія.  Дуже  поспішали  до  Вас  на  урок,  хотіли  зробити   вам  подарунок,  але  зла  чаклунка    зачаклувала  нас і  перетворила  із  живих  істот  в  неживі. Допоможіть,  врятувати  нас !
Ну що,  діти , згодні  допомогти зачарованим  літерам   Алфавіту.  Вони  сподіваються    на  Вашу  допомогу.
ІІІ. Оголошення  теми  та  очікуваних  навчальних  результатів.
 Сьогодні  на  уроці:
·        Ми повторимо вивчені букви, почитаємо склади та слова з ними.
·        Будемо робити   звуковий    та  звуко – буквений аналіз  слів  з  твердими  і  м’якими  приголосними.
·        Вивчимо нову букву та повчимося читати склади та слова з нею.
ІV. Актуалізація опорних знань
1. « Як  годиться  по  порядку  все  повторимо  спочатку».
    Мовна  розминка.
 Діти,  а  ви сьогодні  вранці  робили зарядку?   (  Так) . Давайте  тепер  зробимо  зарядку  для нашого  язичка,  дихальні  вправи.
а) Дихальні  вправи :
вдих-видих (вдихаємо аромат троянди);
подути на гарячий чай;
з долоньки здмухнути пір'їнку;
б) Вправи  для  язика :
«поклацати» язиком як іде коник, як біжить;
в ) Згадаємо  всі  назви  букв: 
Буква А,  звук  [ а ], буква  БЕ , звук [ б ],
  г) Гра   « мовний  пінг –понг ».
— Діти, сьогодні нам Поспішайко написав листа, але чомусь ре­чення в ньому недописані. Я читатиму початок, а ви скажіть, що забув написати Поспішайко.
• Звуки бувають голосні і... (приголосні).
• Голосні звуки в схемі позначаються... (0)
• Приголосні поділяються на... (тверді і м’які).
• Тверді позначаються... (–)
• А м’які... (=)
— Ще у конверті є краплини. Але чомусь у словах зникли всі голосні. Здогадайтесь, що за слова написані на краплинах.


-Яка буква заблукала? Чому?
А, О, І, Л, У.
К, В, И, Л, М.
— Молодці, Поспішайко вдячний вам за допомогу.

V. Вивчення нового матеріалу
1. Робота  над  скоромовкою. Гра «Слухняний ротик»
 Спочатку  повільно, а потім  швидко навчимося промовляти  скоромовку.
  Коло  тину – тінь,
  Коло   тіні -  тин.
-Який  перший  звук  ви  чуєте  у  слові  тин?( Т).  Якою  фішкою  будемо позначати -.
- Який  перший  звук ви чуєте  у  слові тінь ? (Т')

2. Запишіть  звукові  моделі до  слів   тин,  тінь  Порівняйте   вимову   твердого   і  м’якого звуків   [т]   [т']. 
3.Ознайомлення з літерою Т т
Діти, на письмі звуки [т], [т] позначаються літерою Т т («те»).
4. Казка про літеру
  Кажуть, колись, у давні часи, літера Т зростала в лісі , як гриб. Від того в неї стовбур, наче в гриба, і капелюшок.
  А тепер, коли вона стала літерою, усе залежить від слова, до якого вона потрапить.
   Наприклад, зі словом Тигр вона вважає себе трішечки тигром, але коли кажуть: бегемоТ – теж відгукується.
- Яка  ж  ця  буква,  на що вона  схожа? ( на  молоток ).
  Тук- тук- тук,
  Ток- ток, ток,
Вибиває  молоток.
Ним  всі цвяхи  забєте,
Схожий  він  на  букву  «те». 
Молоточок, молоточок.
Поможи  забить  гвіздочок.
-         Мною  ви  не  забєте,
-         Я ж залізна буква  «те».
5. Фізкульхвилинка.
VІ.  Усвідомлення   змісту.
1. «Попрацюємо у групах   і  уважно  і  активно».
Відгадування загадок. Складання звукових моделей зі    словами –відгадками.


1.У  садочку  там  де  річка
                                               Під  ногами  в  нас… (  травичка )

2.Ходить  він  із краю в край,
Ріже  чорний  коровай…..  (  трактор )

3.В  стінку ужене гвіздок
Не  цеглина….. (  молоток)
4.Хоч  і гостра , не зубата.
Копає  землю  нам  …..( лопата)
5. Купили  круглесеньке
Думали – новеньке
А  воно  усе  в дірках
Труситься   в  руках….. (сито).


-         Чиє  у  словах  відгадках  звук т ? Де  він  стоїть  на початку ?  В кінці ?  В  середині?
2. Читання  променевої таблиці   з  буквою  Т.
3.Обвести і порахувати всі букви Т.
Тигр гарчить, гарчить тигриця —
Пролетіла низько птиця.
І смугасті тигренята
Шкірять гострі зубенята.

4.Читання складових таблиць.
5.Робота  за  букварем.
 Читання  променевої таблиці   з  буквою  Т. – ст.. 90.  Колективно , індивідуально. Читання  слів  на сторінці  90.

6. « Хай  радіє    дітвора на  уроці  буде  гра».  (  Фізкультхвилинка  «  Сонечко»)
7.  «Це  завдання  особливе – подарунок   для  кмітливих ».
Читання  слів  у  стовпчиках- стор. 92. Читання  луною.
Учитель читає разом з учнями:  учитель - голосно,  учні - тихіше. Верхні  рядочки  - читають  хлопчики, а  нижні  - дівчатка.
8.Читання  оповідання  «Ластівка  » вчителем.
-  Як  звали  головну  героїню  оповідання?
Повторне читання  тексту  «луною »  за вчителем.(  Читання  ланцюжком ).
-         Яку  пору  року  описано  в  оповіданні?
-         Чому  скрикнула  Оленка ?
-         Яка  біда  трапилася  з ластівкою?
-         Як  діти  врятували  ластівку?
-          Як ви  вважаєте, що сталося  навесні?
-         Чи можна   сказати, що  ластівка   подружилася  з Оленкою?
-         Хто  зображений  на  малюнку?
-         Кого  тримає  в  руках  Оленка?
-         Який  вираз  обличчя  у  дітей?
-         VІ.  Рефлексія.
-         9.  «  Зробимо  останній  крок  -  підсумуємо  урок».
-         Ось  і  підійшов  до  кінця  наш урок.
-         - Використовуючи    уявний  мікрофон, учитель  формулює  незакінчене  речення  і  пропонує  учням  висловитись  закінчивши  його.
• На  сьогоднішньому  уроці  для  мене  найбільш  важливим  відкриттям було ……(  взнати  на  що  схожа  буква  Т)
• найлегшим  було..( робити  звукові моделі )

•  найважчим  було …..   (працювати в парі  )

 - Чи  був  урок  для  вас  корисним?
- Чи потрібно  було  навчатися ?  (  Так)
• Для  чого?  (   Я  думаю, щоб  дізнатися  нове,  цікаве,  незвідане ) .

Цей    урок   навчив ще  прийти     на  допомогу   друзям  у  скрутну  хвилину.  Ви допомогли  врятувати  життя  літерам  королівства  Азбуки. За  це  вони  вам  дуже  вдячні.  

Немає коментарів:

Дописати коментар